Persbericht NLZIET

NLZIET verhoogt beeldkwaliteit NPO Extra-themazenders naar HD

24 december 2019

Hilversum – Vanaf deze week is de beeldkwaliteit van drie NPO Extra-themazenders zenders op NLZIET verhoogd naar HD 720. Het betreft de zenders NPO 1 Extra, NPO 2 Extra en NPO Zappelin Extra. NLZIET is momenteel de enige tv-aanbieder, die deze zenders op hoge beeldkwaliteit aanbiedt.

Kijkers kunnen hierdoor op NLZIET vanaf 25 december de Top 2000 op NPO Extra 1 in verbeterde beeldkwaliteit live meekijken. De themazender NPO 1 Extra biedt doorgaans programma’s uit het rijke archief van de NPO, met een accent op films en series. NPO 2 Extra is een verdiepende zender met onder andere documentaires, reportages, kunst en culturele registraties en evenementen. Op NPO Zappelin Extra worden tv-programma’s voor kinderen tot 12 jaar uitgezonden, waaronder Buurman en Buurman, Tik Tak, Teletubbies en Sesamstraat.

De live en replaystreams van de twaalf hoofdkanalen op NLZIET zijn ook onlangs verhoogd naar Full HD 1080. Onder deze hoofdkanalen vallen NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z, SBS6, Veronica, Net5 en Viaplay TV. Mobiele devices (smartphones en tablets) houden momenteel HD 720-beeldkwaliteit.

Niels Baas (CEO NLZIET): “Uit onze gebruikscijfers blijkt dat NLZIET het meest op het grote scherm wordt gekeken. NLZIET biedt nu de hoogste kwaliteit online livestreams van Nederland, waarmee we de gebruikservaring voor onze abonnees verder verbeteren. Het nationale videoplatform biedt met 34 live streams en meer dan  100.000  on demand programma’s het grootste contentaanbod van alle SVOD-platformen in Nederland. Door deze hogere beeldkwaliteit is het voordeligste tv-abonnement van Nederland een nog interessanter alternatief geworden voor het traditionele televisieabonnement.”