Persbericht NLZIET

NLZIET breidt aanbod uit met Vlaamse zenders

9 februari 2022

Hilversum – Vanaf vandaag zijn de Vlaamse zenders Eén, Canvas en Ketnet toegevoegd aan het zenderaanbod van streamingdienst NLZIET.

Het aanbod van live zenders op NLZIET groeit met deze drie Vlaamse kanalen naar 37 live zenders. Via replay tv is het tv-aanbod op Eén, Canvas en Ketnet ook direct terug te kijken. De volgende zenders zijn toegevoegd:

 

Eén

Eén is het grootste televisienet van de VRT en het meest populaire in Vlaanderen. Eén wil het publiek informeren, inspireren en verbinden. Het is er voor alle Vlamingen van jong tot oud in al hun eigenheid en verscheidenheid. Eén voelt en voedt de hartslag van de Vlaamse samenleving door mediagebruikers te benaderen vanuit een nabijheid en een maatschappelijke betrokkenheid. Het zorgt ervoor dat mensen elkaar begrijpen in een wereld van versnippering. Het brengt nieuws en duiding, human interest, eigen fictie, ontspanning met maatschappelijke meerwaarde en sport. Eén brengt gesmaakte programma’s als Taboe, Down the road en Château Planckaert, naast topfictie als Lost Luggage en Undercover.

 

Canvas

Canvas is het tweede televisienet van de Vlaamse publieke omroep VRT. Het brengt compromisloze kwaliteitscontent voor een publiek dat behoefte heeft aan verdieping en uitgedaagd wil worden met nieuwe inzichten. Het net focust daarbij op duidingsprogramma’s, documentaires, cultuur en geschiedenis, wetenschap, internationale fictie, satire en sport. Canvas brengt programma’s zoals: Terzake, De Afspraak, De Ideale Wereld.

 

Ketnet

Ketnet is het 360°-kinderaanbod van de VRT. Ketnet brengt lokale content, interactie en beleving met een unieke meerwaarde, zowel op televisie als online en tijdens events. Ketnet is er voor alle kinderen tot twaalf jaar, met Ketnet Junior als submerk voor kinderen tot zes jaar. Ketnet verbindt kinderen met elkaar en met hun andere sociale cirkels. Het stimuleert hen om hun plek te vinden en zich te engageren in de samenleving. Ketnet helpt kinderen opgroeien tot zelfbewuste, autonome en gelukkige adolescenten met programma’s zoals #LikeMe, Tik Tak, Bumba en Hoodie.

 

Niels Baas, directeur NLZIET is zeer verheugd dat het aanbod van NLZIET met Vlaamse kwaliteitsprogramma’s nog verder is uitgebreid.

 

Niels Baas: ‘Door de uitbreiding van de publieke televisiezenders van onze zuiderburen is het tv-aanbod op NLZIET nog completer. Met kwaliteitsprogramma’s zoals Dertigers, De Ideale Wereld en #LikeMe bieden we niet alleen extra kijkplezier voor mensen in de grenstreek, maar geheel Nederland.’

 

Lieven Vermaele, directeur Partnerships en operations van de VRT: ‘Het is met veel plezier dat we bij de VRT deze samenwerking met NLZIET aangaan. We streven de hoogste kwaliteit met ons aanbod na, we zijn er dan ook fier op. Daarom delen we het als publieke omroep graag op zo veel mogelijk platformen. De interesse van NLZIET benadrukt de waardering van onze Noorderburen voor ons VRT-aanbod. Dat VRT hier mee haar schouders kan zetten onder het initiatief van collega omroepen, is natuurlijk mooi meegenomen.