Webanalist (m/v) (40 uur per week)

Word jij onze nieuwe webanalist?

Ben je van nature nieuwsgierig en vind je het leuk om diep in data te duiken? Ons team op het Media Park in Hilversum is per direct op zoek naar een enthousiaste en gedreven fulltime webanalist (m/v).

Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega

Functieomschrijving:

Bij NLZIET ga je aan de slag met een grote verscheidenheid aan data, zoals online kijkgedrag, navigatie clicks, social media data en gegevens uit marketing campagnes. Met jouw inzichten lever je een belangrijke bijdrage aan het behalen van de doelstellingen. Jij zorgt ervoor dat de online activiteiten meetbaar zijn en blijven. Je zet rapportages op, ontwikkelt dashboards, duikt in de data om tot nieuwe inzichten te komen en doet aanbevelingen voor optimalisaties.

 

Dit ga je doen:

  • Je bent een belangrijke schakel in het team, je houdt je collega’s scherp met analyses over het gehele online landschap waardoor de conversie gemaximaliseerd wordt.
  • Samen met je collega’s bepaal je mooie en uitdagende online doelstellingen en KPI’s.
  • Je voert technische implementaties uit met behulp van tag management tools.
  • Je bent verantwoordelijk voor implementatie van het online meetplan.
  • Je voert analyses uit en vertaalt de inzichten hiervan naar heldere actiepunten voor jouw marketing collega’s.
  • Je adviseert hoe NLZIET online nog beter kan presteren.
  • Je analyseert afhaakmomenten van bezoekers en formuleert mogelijke oorzaken en hypotheses;
  • Je coördineert Web Analytics implementatietrajecten.
  • Samen met je online marketing collega verricht je verschillende soorten tests (multi-variatietests, A/B-tests, etc.) en verricht je metingen met behulp van pakketten als Google Analytics, Hotjar, Visual Website Optimizer etc.
  • Je bevindingen bespreek je met je collega’s en je adviseert marketeers, product owners en interactieontwerpers over verbeteringen.
  • Adviseren over de inzet van uiteenlopende marketinginstrumenten bij campagnes.
  • Je doet voorstellen over het uitvoeren van verbeteringen op het gebied van conversie.
  • Je zet feedback en andere inbreng van betrokkenen om in test- en verbetervoorstellen.

De ideale kandidaat voor de vacature Webanalist heeft de volgende eigenschappen:

  • Je bent in het bezit van een relevant diploma op minimaal hbo-niveau.
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol bij een bureau of merk.
  • Je hebt sterke affiniteit met statistieken, bij voorkeur enige ervaring met Google Analytics, Google Tag Manager, VWO, Hotjar etc.
  • Je hebt enige ervaring met SQL.
  • Technische internetkennis (HTML, CSS en/of PHP) is een pré.
  • Je bent een enthousiast persoon met passie voor online marketing.
  • Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van analyse, testen en meten van online data en conversies.
  • Je bent analytisch, beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en wilt je graag verder ontwikkelen op het gebied van webanalyse.

 

NLZIET biedt jou het volgende:

Naast een salaris en een goed pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een laptop, smartphone, een goede pensioen- en reiskostenregeling, biedt werken bij NLZIET je nog meer. Bij NLZIET werk je in een dynamische omgeving met veel vrijheid in een informele sfeer. En natuurlijk mag je gebruikmaken van NLZIET!

 

Over NLZIET

NLZIET is een unieke samenwerking tussen de Nederlandse Publieke Omroep, RTL Nederland en SBS Broadcasting. Met de NLZIET apps kijk je televisie via internet. Je kunt kijken naar de programma’s van de twaalf grootste zenders van Nederland. Met NLZIET kijk je televisie op de nieuwste manier. Met veel plezier werken we dagelijks aan de ontwikkeling van deze jonge tv-dienst in een turbulente marktomgeving.

 

Reageren

Ben je enthousiast? Aarzel niet en solliciteer direct! Je kunt je CV en motivatie sturen aan Niels Baas.