Online Marketeer (owned media)

Vacature Online Marketeer (owned media) 

Wij zijn op zoek naar een (fulltime) Online Marketeer! Ben je een tv-junkie en kijk je veel Nederlandse tv-programma’s en series? Deel je het liefst alles wat je meemaakt op social media en ben je helemaal thuis in hoe je die kanalen inzet om een flink bereik en een hoge betrokkenheid op te bouwen? Dan word jij wellicht onze nieuwe collega.  

Online Marketeer (owned media)

Als Online Marketeer krijg je de verantwoordelijkheid over de owned mediakanalen van NLZIET. Je vertaalt de marketingcommunicatiestrategie naar plannen op het gebied van de social media kanalen en e-mailmarketing. Je draagt bij aan het opzetten en onderhouden van social media campagnes, schrijft webteksten over de nieuwste programma’s en series en zorgt ervoor dat abonnees met regelmaat de leukste kijktips ontvangen. 

 

Daarnaast denk je mee met het team over de ontwikkeling van andere kanalen, zodat alle marketing naadloos op elkaar aansluit. 

 

Wat ga je doen? 

  • Je beheert onze owned mediakanalen (social media, e-mail, notificaties etc.) en draagt daarbinnen zorg voor de juiste mix aan merk- en commerciële boodschappen. 
  • Je ontwikkelt creatieve content (tekst, afbeeldingen en video’s) die NLZIET, de service en de programma’s van de deelnemers goed neerzet.
  • Je bedenkt plannen en ontwikkelt activiteiten om die content zo breed mogelijk bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen. Jij maakt de content vindbaar!
  • Je doet op regelmatige basis analyses op de data uit onze (social) mediakanalen en scherpt op basis daarvan de te volgen aanpak aan. 
  • Je houdt ontwikkelingen op het gebied van social media bij en adviseert hoe met NLZIET in te spelen op de relevante kansen op dat gebied. 
  • Met jouw levendige schrijfstijl inspireer je mensen tot het gebruiken van onze dienst.
  • Met een basiskennis van de SEO principes, schrijf je teksten en blogs over alle relevante onderwerpen (zoals nieuwe programma’s en series) om onze website en daarmee onze dienst vindbaar te maken en bezoekers te informeren over wat er te zien is bij NLZIET.
  • Je biedt ondersteuning aan diverse projecten op marketing- en communicatiegebied.

 

Wat we van jou verwachten 

Als geen ander weet jij welke content goed werkt en ben je in staat om daarin vanuit de consument te denken. Je bent in staat impactvolle content te ontwikkelen en daarbij te denken vanuit de doelstellingen van NLZIET. Dat doe je graag in een team om samen met je collega’s successen te boeken.  

 

  • Je hebt een relevante opleiding afgerond op minimaal hbo-niveau, bijvoorbeeld marketing of communicatie.
  • Bij een stage of vorige werkgever heb je ongeveer één jaar werkervaring opgedaan binnen een marketing- of communicatieafdeling. 
  • Je bent creatief en niet bang om nieuwe dingen uit te proberen.
  • Hands-on mentaliteit die past binnen een dynamische omgeving.
  • Je kunt dingen vanuit klantenperspectief zien en bent je bewust van de rol van content binnen de gehele klantreis.
  • Basiskennis Photoshop en Final Cut Pro is een pré.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.
  • Je hebt affiniteit met online video en televisie.

 

Wat wij jou bieden 

Naast veel vrijheid, een dynamische werkomgeving, informele werksfeer en salaris bieden we je een goed pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een laptop, smartphone, een goede pensioen- en reiskostenregeling. En natuurlijk mag je onbeperkt gebruikmaken van NLZIET! 

 

Over NLZIET 

NLZIET is een unieke samenwerking tussen de Nederlandse Publieke Omroep, RTL Nederland en Talpa. Met NLZIET kijk je televisie via internet. Je kunt kijken naar de programma’s van de grootste zenders van Nederland. Met NLZIET kijk je televisie op de nieuwste manier. Met veel plezier werken we dagelijks aan de ontwikkeling van deze jonge tv-dienst in een turbulente marktomgeving. 

 

Reageren 

Ben je enthousiast? Aarzel niet en solliciteer direct! Stuur jouw motivatiebrief en CV naar René van der Vlist.